-
אהרון אניש
Rasters, מיצב תערוכתו הנוכחית של אניש מורכבת מסדרת צגים דו-צדדים (דוגמת אלה המצויים בסופרמרקט). בתוך כל יחידה ישנה הדפסה דו-צדדית (Rasters) המורכבת ממספר דימויים אמנותיים. הדימויים נעים ומשתנים ללא הפסקה. השילוב בין דימויים וכתובת רצה (באנגלית), יוצר אפקט דמוי אנימציה. אניש
read more >> -
אבי סיטון
טוי-טק, פסלים בתערוכה זו מציג אבי סיטון סדרת פסלים. פסליו נראים כמו מופת של קומפוזיציה תלת-ממדית מאוזנת ומשוכללת. קבוצת רובוטים בעלי צורה אווירו-דינמית, בהם מושתלים קפצי מתיחה, בטכנולוגיה עתיקת יומין. לאחר מתיחת מנגנון הקפיץ הטמון בתוכם, הפסלים מנסים "להמריא"
read more >> -
ז'סטין פראנק
ז'סטין פראנק אמנית יהודיה ילידת בלגיה, שחיה בצרפת בשנות העשרים והשלושים ופעלה לצידם של יוצרים והוגים צרפתיים מרכזיים בני אותה תקופה (וביניהם ז'ורז' בטאיי). אחריי שנים של התעלמות ושכחה, חשף רועי רוזן את עבודותיה הפלסטיות ורומן מפרי עטה המגלים יוצרת ייחודית ואבנגרדית
read more >> -
סיגלית לנדאו
לאחר עבודה על שני קונטיינרים (שהוצגו בהרצליה, עין חרוד, קאסל וונציה) שהיו עקבות נייחים של מסע, סיגלית לנדאו יוצאת למסע של מערבל בטון שהפך לתיבת נגינה. בתערוכה היא מציגה מודלים, סקיצות, וחלקים מפרויקט "המערפל" שמתפקד בתור אוטו גלידה הנוסע מפרבר לפרבר ומחלק קרטיבים בדמותה
read more >> -
מיקי קרצמן
בתערוכה מציג מיקי קרצמן כ-100 תצלומים שצילם בחמש-עשרה השנים שקדמו לתערוכה. הדימויים מציגים סצנות מחיי היומיום של החברה הישראלית והכיבוש. תצוגת התצלומים מחדדת שאלות הקשורות לנקודת מבטו של הצלם, לתפקיד המצלמה וליחס בין הצלם למצולם. מתוך קטלוג התערוכה "מלאך ההיסטוריה" –
read more >> -
מיכל היימן
מיכל היימן עוסקת בחיבור של מבחנים (המאמצים תבנית מוכרת של מבחן השלכתי) ובהפעלתם בחללים מוזיאליים. חללי התצוגה שהיא יוצרת מקרינים מראה נזירי של חדרי טיפולים ומזמינים מפגש של דיבור בין לפחות שניים. המפגש הבין-אישי הזה (מפגש המתקיים בפסיכואנליזה ובאופן אחר גם בצילום) הוא לב העניין
read more >> -
חיים דעואל לוסקי
בתערוכה מוצגות כמה מן המצלמות שיצר חיים לוסקי ולצידן דימויים שנוצרו באמצעותן. את המצלמות הראשונות יצר לוסקי ב-1975 בזמן שלמד פיסול ופילוסופיה בפריז. עבודתו על המצלמות נעצרה בראשית שנות ה-80 עקב ההתנגדות הטוטלית לעיסוק בצילום בקהילת האמנות, שנשלטה אז על-ידי הלך הרוח של 'דלות החומר'.
read more >> -
דורון סולומונס
בסדרת עבודות וידיאו שיצר, פיתח דורון סולומונס מודל עריכה שמציב את הסאונד כעיקרון מנחה שלו, כבסיס להגיון העריכתי, ואת התמונה כנגזרת של עריכה זו. בתערוכה הוא מציג עבודה מוקדמת "טוב למות בעד ארצנו", שכוללת שחזור של משפט מפורסם זה מקטעי טלוויזיה שנדגמו מתחנות טלוויזיה המשדרות
read more >> -
גדעון גכטמן
התערוכה "יותם", שגדעון גכטמן הציג במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית כשנה לפני, משוחזרת בתערוכה זו באמצעות תצלום מראה כללי שלה. התערוכה, שגכטמן הקדיש לבנו יותם שנפטר ממחלה קשה, מאפשרת לו לייצר דרך האמנות דיאלוג ייחודי וחד-פעמי עם בנו המת. מתוך קטלוג התערוכה "מלאך ההיסטוריה"
read more >> -
בועז ארד
בתערוכה מציג ארד עבודות וידיאו שבמרכזן עומדת דמותו של היטלר. באחת העבודות הוא מלמד את היטלר לדבר עברית. הוא מפרק נאומים של היטלר להברות ומרכיב אותן מחדש כך שהן יוצרות משפטים בעברית. בעבודה נוספת הוא מגלח לו את שפמו וחושף עד כמה שפם זה חיוני לזיהוי דמותו של היטלר. מתוך קטלוג
read more >>