במשך כשישה חודשים השתתפו הילדים במפגשים דו-שבועיים במוזיאון, ועסקו – תוך הנחיה צמודה – בתכנון ופיתוח של תערוכה מתוך אוסף המוזיאון. התהליך כלל גיבוש נושא לתערוכה, בחירת עבודות, מחקר על אודותיהן, הצבה בחלל, עיצוב חלל ותכנון אופני הנגשה לקהל. האוצרים הצעירים ביקרו במחסן האוסף ונחשפו למאות יצירות מתוכו. הם פגשו אנשי מקצוע בעלי התמחויות שונות, בהן אספנות, שימור ורסטוראציה, מחקר ואוצרות, ועיצוב תערוכות. הם השתתפו בפעילויות שונות, שכיוונו אותם לסיעור מוחות ושמו את קולותיהם במרכז. האוצרים הצעירים התחלקו לשלושה צוותי עבודה, שכל אחד מהם אצר תערוכה משלו. התערוכה הנוכחית מורכבת משלוש תערוכות אלה. נושאי התערוכות נולדו מתוך דיאלוג בין חברי כל צוות. בנוסף, תהליך האוצרות לווה בשיח עם מעצב התערוכה, ניל ננר, שביקש להבין כיצד רוצים הילדים לחוות תערוכה מוזיאלית ובאילו אופנים לתווכה לקהל. לבסוף, הכינו הילדים מדריך קולי עבור יצירות נבחרות.
——————————————————–
השורות הקרועות של הלב
אוצרים צעירים: מאיה דותן, איתן היכל, עידו זיגלמן, לי מרגלית, מישל שריד
נושאה של התערוכה "השורות הקרועות של הלב" הוא רגשות עזים או רגשות שונים המורגשים בו-זמנית. האוצרים עסקו באופני הביטוי של רגשות, תוך דגש על הקשר בין רגשות עוצמתיים לגוף הפיזי. הם שאלו שאלות כגון האם אנו מרגישים גם מבלי משים, כיצד רגשות משפיעים עלינו, או מאין נובע הביטוי "לב שבור". בנוסף לעבודות, מוקרן תיעוד פרפורמנס בביצוע הקבוצה ובו המשתתפים נותנים ביטוי לרגשות שעולים בהם מול יצירות אמנות.
——————————————————–
מַעֲמַקי הדמיון
אוצרים צעירים: מאיה באר, רותם בן מאור, נועם מאנע, איה קרן, יערה שמריהו
בנות צוות התערוכה "מַעֲמַקי הדמיון" עסקו במרחבי התודעה הפנימיים. הן עסקו במושגים כגון ריקות, חלומות, שיכחה וזיכרון, ודנו באופן שבו דמיון מבדיל בין אנשים אך גם קושר ביניהם, בהבחנה בין דמיון למציאות ובקשר בין דמיון לחושים (תוך דגש על חוש הראייה). הן בחרו להציג עבודות שמייצגות לדעתן את אופיים החמקמק, המסתורי והעמוק של מרחבי התודעה.
——————————————————–
שכבות שוכבות
אוצרים צעירים: ניר אבידן, מאי ארד, שירה בנוביץ', אמיר חמצני, טל פלג, עילי שטרייכמן
התערוכה "שכבות שוכבות" עורמת מחשבות על נוף, היסטוריה ורגשות – ושולחת גם לדיון במצב המאוזן כייצוג רגשי ותרבותי. בנוסף, חברי הצוות התעניינו בקשר בין הממד החומרי של העבודות לבין משמעותן. הם תהו, לדוגמה, כיצד אדמה ונוף מייצגים רגשות ותחושות; האם יש קשר בין עייפות, שעמום ועצב; מהן שכבות השינה; והאם לזיכרון יש שכבות.
צילום: טל ניסים
פחות קריאה...