ההצבה "סראונד" של רמי מימון נולדה מהתבוננות וחקירה של קיר הבטון שעליו היא תלויה. הקיר הזה, המשטח הראשון שרואה המבקר בחלל המוזיאון, הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב האדריכלי של יעקב רכטר למבנה זה מ-1975, המשמש בחלקו מוזיאון ובחלקו יד לבנים. העבודות של מימון מתפקדות כמעין דגימות של חומר הבטון המטולא והמחורר, המהדהד שוב לתוך הביוגרפיה של התצלומים המוגמרים. מימון לוכד בעדשת המצלמה שלו רגעים יום-יומיים ורגעים שמימיים כאחד. עובש ורקב על תצלום ישן מתכתבים עם מראה של גלקסיה רחוקה מתצלום אחר. דימוי אחד עולה על משנהו ומשנה אותו כאילו נטרפו התצלומים באופן אקראי והתערבבו יחדיו לכדי קוד גנטי אחר.
פחות קריאה...