ג'יסר-קיסריה, תצלומים, 2008-2002
על קיר הבטון של המוזיאון תלויות שלוש פנורמות, הסורקות את הכפר ג'יסר א-זרקא מקצה אל קצה, משני כיוונים שונים. בחירתו של רון עמיר בג'יסר א-זרקא כאתר צילום אינה שרירותית: זה שנים מספר הפך הכפר למוקד עיסוקו של עמיר כצלם, ומרבית התצלומים מבוססים על קשר בלתי אמצעי עם האוכלוסייה המקומית. בפנורמות המוצגות כאן בחר עמיר להתרחק קמעה מן המרחב הפרטי, ולבחון את המקום המוכר כל-כך במבט של צופה מן החוץ. המבט הסורק, הממפה, שצולם מנקודת תצפית שעל גבעה מחוץ לכפר, אינו מבטו של תייר, אלא של מי שמצוי בפמיליאריות אינטימית עם נקודות הציון הקבועות בנוף הנגלה: שני המסגדים, בית משפחה, בתים בבנייה.
הפנורמות צולמו חלקים-חלקים. כל פריים מתמקד בפיסה מצומצמת מתוך המסלול הדמיוני הנמתח בין שני גבולות הכפר. עמיר מציב את החצובה, מצלם, ועובר לנקודה הבאה. בזמן הנדרש לו כדי לעבור מנקודה לנקודה ולהתמקם, המציאות אינה עומדת מלכת: דמויות עוברות מפריים אחד לבא אחריו, משבשות את הקריאה המקבעת, ה"כל-רואה", הנקשרת בצילום פנורמי.