Deep Skin, טכניקה מעורבת, 2005-2006
בעבודה Deep Skin נדחס חלל של מבנה תלת-ממדי אל פני שטח כפולי פנים, היוצרים מערך מרחבי וטקטילי, שבקפליו נותרו עקבות של זמן וזיכרון ושל סיפורי נטישה, הרס ועזובה. ניתן לתאר את אותו משך מרחבי, המסומן בקווי התבליט, ככוריאוגרפיה של משחק מרחבי-היסטורי, שבו כל מה שהיה חיוני בנתוני הזמן המקוריים, החליף את מקומו אל המרחב החדש ונצרב לתוכו. פרישת החלל התלת-ממדי מעוותת את החלל המקורי, משבשת אותו וחושפת את "עצביו" הרגשיים והאסוציאטיביים. הטקטילי תופס את מקומו של האופטי, וכוחות הכבידה ממירים את נוכחות החלל הנחשף כדחוס וכבלתי חדיר. החלל הפנימי והחיצוני של העבודה מתקיימים בו זמנית, בכפילות פני השטח הזרים זה לזה, ועם זאת מותכים זה אל זה לבלי הפרד, כאילו נשאב האוויר מסביב לגוף חי ודחק את תכולתו, כך שהביתי והמוכר מתחלפים בזר ובמאיים.
להמשך קריאה...
הפתח שהושאר בחלל בימת התיאטרון הפתוח, שבנייתו לא באה לכלל מימוש, בבית טרומפלדור, נסגר זמנית עם תום הבנייה בשנת 1952 באמצעות שימוש משני בחלקי צריפי מגורים שפורקו.Deep Skin נסמכת על מבנה היסטורי זה ועל אותה סגירה שנבנתה כתפאורה תותבת של בית בתיאטרון צללים שנהגה, אך מעולם לא נבנה, ונראית כאילו התקרנה עליהם כעור קשה וכפטינה של הזמן ההיסטורי החולף. העבודה העשויה שכבות חומר דקות, שהצטברו בהדרגה זו על גבי זו, דוחסת ולוכדת אל תוכה את עקבות הזמן ואת התרחשויותיו. כובדו של החומר המכוסה בקפלים, בשקעים, בצניחות ובבליטות וצבעו מעוררים תחושה עזה של עור וגוף, ומזמינים את הצופה להתנסות פיזית ורגשית בחלל. Deep Skin, כרקמה חיה ואורגנית, אוצרת בתוכה את "קפלי הזמן" ואת זיכרון העבר תוך קיום דיאלוג מתמשך בהווה.
פני הס יסעור נולדה בישראל. חיה ויוצרת בקיבוץ עין חרוד איחוד.
פחות קריאה...