בהצבה שלהן ממשיכות אלחסיד ומנדלבליט את עיסוקן במתח שבין דו-ממד לתלת-ממד, בין נפחי לשטוח, בין ציור לפיסול, בין מוחשי למדומיין, בין וירטואלי לממשי, בין "מציאותי" ל"אמנותי". Six Feet Under, תמונת נוף תלת-ממדית הצפה בחלל כפנטזיה של קסם ושל אימה, מורכבת מחלקים שטוחים ונפחיים, ומתגלה לצופה עם הכניסה לחלל הגדול. כמו סדרת הטלוויזיה האמריקאית שמשמה שאול שם המיצב, גם החלל שיצרו אלחסיד ומנדלבליט מלא הערות שהן מקאבריות ובה בעת גם מיתממות: עץ מרובה ענפים המתפרק לגורמים כשמתקרבים אליו; לוחות פרספקס גדולים בצבעי דמדומים ובדוגמת עננים ועשן; יצורים ישנים המרחפים על בלון בעיניים עצומות, ובפיותיהם ולדות או טרף; הקרנת צללית של דמות חיה, מעין כלב-שועל שבפיו ציפור מתה, נעה בהצבה כרוח רפאים הלכודה בנוף, מופיעה ונעלמת כמו כלבם של בני בסקרוויל; חיוך ירח מאיר בין ענפי העץ והעננים, גדול ומרושע כחיוכו של חתול צ'שייר.
תמונת הנוף של אלחסיד ומנדלבליט מרחפת בין שמים וארץ, מתעתעת כמו הזיה של נוף, לרגע חלומי ולרגע מסויט.
פחות קריאה...