"מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מציג אמנות בת-זמננו, אשר מטבעה עוסקת בבעיות הקיום היומיומי, האישי והציבורי.
עם פתיחת האגף החדש ביקשתי להציג בחלל המרכזי עבודה המתייחסת הן להיבטיו האדריכליים של המבנה והן למציאות הישראלית.
סברתי כי נכון יהיה לסכם את סדרת "ערי האפר" של יהושע נוישטיין במיצב "שלום בית" דווקא כאן, בהרצליה, וזאת לאחר שהוצגו בווינסטון סיילם שבצפון קרוליינה, בברלין, בוורשה, ובקליבלנד אוהיו.
ב"ערי אפר" מכסה מסת אפר אבקתית, אפורה ולחה, את רצפת המוזיאון. בתוך האפר מוטבעת מפת עיר על מערך רחובותיה. מן התקרה משתלשלת נברשת קריסטל אדירת מימדים, המסמנת בנגיעה-לא-נגיעה "מקום" על-גבי המפה.
נשאלה השאלה, מפת איזו עיר תוצג על רצפת החלל החדש והבתולי של המוזיאון – הרצליה, בירות, עזה או אולי בני-ברק?
נוישטיין בחר בבני-ברק.
כל אחת מהערים הללו מגלמת בחובה מחלוקת גורלית, המפלגת את העם ונוגעת בנושאים מהותיים ביותר לקיום המדינה: היציאה מלבנון, הרשות הפלסטינית, מערכת היחסים בין חילונים ודתיים. גם הדיאלוג המתמשך שקיים נוישטיין עם דמויות מפתח בתחומי האמנות, הספרות והפילוסופיה עסק באותן סוגיות.
שלום בית, בני ברק, מיצב, 1999
מפת תבליט 300 מ"ר, 20 טון אפר, נברשת קריסטל, וידיאו