ביתן סימצ'ונגאק, 2010, מן הסדרה "הים הצהוב", תצלום
חוף אריגול, 2010, מן הסדרה "הים הצהוב", תצלום
חוף האני, 2010, מן הסדרה "הים הצהוב", תצלום
דומוג'ין, 2010, מן הסדרה "הים הצהוב", תצלום
חוף האני, 2010, מן הסדרה "הים הצהוב", תצלום
בקרבת ג'אנגצ'ון, 2010, מן הסדרה "הים הצהוב", תצלום
מראה של חוף האני מיונגיוואנסאן, 2010, מן הסדרה "הים הצהוב", תצלום
להמשך קריאה...
בחודש מרץ 2010, אירעה תקרית צבאית רצינית בין דרום־קוריאה לצפון־קוריאה כשספינה דרום־קוריאנית הוטבעה על ידי טיל תת־ימי ששוגר על-ידי צפון־קוריאה. ארבעים ושישה חיילים דרום־קוריאנים נהרגו, והמתח שבין שתי המדינות החריף.
בעקבות אירוע זה נסע חררדו קוסטנסה לאי באנגיאונג, השוכן על הגבול הימי שבין המדינות. האי באנגיאונג קרוב מאוד לחופי צפון־קוריאה, ומשום כך משמש כנקודת תצפית שממנה עוקבת דרום קוריאה בדריכות אחר מהלכי שכנתה מצפון.
קוסטנסה רצה לצלם סדרת עבודות שיעסקו בים, אותו הוא מתאר כסמל של חופש ושל כוח הטבע, סמל הקיים בתודעה הקולקטיבית. האמן, כמו גם רוב בני האדם, רואה את הים כמייצג מרחב עצום, אין-סופי ובלתי ניתן לשליטה. ואולם בנקודה הגיאוגרפית שבה עוסקת העבודה הושחת המרחב הימי על ידי גבולות מלאכותיים מעשה ידי אדם. יופיו הטבעי עוצר הנשימה של האי באנגיאונג נפגם בעקבות הקונפליקט הצבאי בין צפון־קוריאה לדרום־קוריאה. במילותיו של האמן "זהו נוף ששורה עליו דממה, המזמינה דממה בתגובה". תצלומים אלו מפנים מבט ביקורתי אל המציאות, ומדגישים את הצורך לחדש את מערכת היחסים החיונית בין המין האנושי לכדור הארץ שעליו הוא חי".
פחות קריאה...