נימוקי השופטים:
עבודותיו של הלל רומן הן פרי מחקר מעמיק, אם כי לא-אקדמי. רומן משתמש במידע הקיים, הגלוי והידוע לַכול ליצירת ספק חיקוי ספק גרסה אישית לאובייקטים שימושיים מהמרחב הציבורי. פסליו הם יותר מאלגוריה למציאות המתרחשת מחוץ לכותלי המוזיאון – הם נמצאים גם באזור הביניים שבין המוזיאון לבין "העולם האמִתי". רומן מייצר, באופן הצבת עבודותיו, סביבה מתעתעת המפתה את הצופה ושוברת את ההיררכיה השקטה שב"צריכת אמנות". הוא פועל בשקידה ובדקדקנות ובד בבד משחק בתהליך היצירה, ממשיך לחקור ואולי אף מוביל את הצופה כאילו היה תלמיד בכיתתו. אי-אפשר להתעלם מהיופי ומן האסתטיקה הטבועים בפסליו, בציוריו וברישומיו כאחד. יופי שראשיתו בבחירת המושא והמשכו בדבקות בתכונות הוויזואליות שלו.
באדיבות האמן וגלריה דביר, תל אביב
פחות קריאה...