העבודה מתחקה אחר מציאות של קיום אינסטרומנטלי, כמו הייתה סרט טבע דוקומנטרי, וחושפת "שרשרת מזון" קבועה שבה החזק שורד והחלש סופג. מערכות היחסים בין הדמויות מתקיימות לרוב סביב פעולות הדומות במהותן למשחקי כדור. מבט נוסף חושף את החוקים והתפקידים שהוגדרו מראש, את יחסי הכוח הבלתי שוויוניים שהתקבעו בין השחקנים ואת האופן בו הנאה של דמות אחת היא התענגות על הכאב שהיא גורמת לאחרת. מערכות היחסים ההיררכיות בעבודה מעידות על שותפות הגורל של הדמויות המאכלסות את יקום הבדיה של מרוז: מכולן, ללא יוצא מן הכלל, נמנעת האפשרות להיחלץ מתוצאות ידועות מראש. זהו עולם נטול בחירה אישית, שהעתיד בו צפוי מראש. כל דמות ממלאה בהשלמה ובכניעה את התפקיד החברתי שנבחר עבורה במערכת החברתית המכפיפה אותה לחוקיה ושולטת בה, מבלי יכולת או רצון לערעור.
העבודה כדור קופץ שואבת את השראתה ממקורות חזותיים וטקסטואליים רבים, החל בתרבות הקלאסית וכלה בתרבות פופולרית עכשווית: ייצוגים, מיתולוגיות, דמויות מרפרטואר הקומדיה־דל־ארטה ותיאטרון הבאוהאוס, תנועות ומחוות אופייניות לריקודי עמים ועוד. מרוז שוזרת ביצירתה עקרונות מתוך דוקטרינות תיאולוגיות ואידאולוגיות פוליטיות של משטרים טוטליטריים, ובוראת עולם של פנטזיה הפועל על פי לוגיקה פנימית. הווידיאו מצביע על התפקחות ואכזבה מאידאולוגיות עבר, ומציג מראית עין של אסתטיקה ילדית־נאיבית הממסכת מציאות של מאבק הישרדות אכזרי. היא מהדהדת את קריסתו של החלום האוטופי ופקפוק בהיתכנות קיומה של חברה הומניסטית המיישמת ערכים של שוויון ושלום.
פחות קריאה...