מוזיאונים אלו, שהציגו זה לצד זה אוספים מאוספים שונים, הלכו והתמעטו במרוצת הזמן ופינו את מקומם למוזיאונים שהוקדשו לתחומים ספציפיים, כגון ארכיאולוגיה, אתנוגרפיה או טבע. המוזיאונים לטבע זכו לפופולריות גדולה במיוחד, שכן הם הצליחו להעניק לכלל האוכלוסייה את ההזדמנות לפגוש מקרוב מינים שונים של חיות, אבנים וצמחים שלעולם לא היו פוגשים מחוץ למוזיאון. מוזיאונים אלו נתפסו בזמנם גם כסמל לעוצמה הלאומית וכהתגלמות יכולתן של המעצמות הקולוניאליות לאסוף ולשנע מוצגים ייחודיים ו'אקזוטיים' מרחבי העולם למען העמקת הידע ולהנאתם של אזרחיהם.
עם התפתחות תקשורת ההמונים וצמיחת התיירות הבין־לאומית במהלך המאה ה־20, התפוגג לאטו קסמם של מוזיאונים אלו. דנה לוי צילמה בנורמנדי שבצרפת מחסני ענק שבהם שמורים שרידי מוזיאונים לטבע מכל רחבי צרפת. המחסנים ממוקמים במבצר טורנוויל שנבנה במאה ה־19 כדי להגן על העיר לאחר פירוק חומותיה .הפריטים המאובקים, שחלקם עדיין היה עטוף בניילון, היו מונחים עזובים בפינות המחסנים. נוכחותם השקטה, הדומה לנוכחותן של רוחות רפאים, מהווה תזכורת לעידן נשכח של אימפריות קולוניאליות.
פחות קריאה...