סרט הווידיאו, המוקרן בחדר הסמוך, מסגיר את סודם של האובייקטים ושל תהליך יצירתם.
גולדשטיין גידל בסטודיו גרבילים (חיות מחמד מכרסמות), לאחר שגילה כי על מנת לחדד את שיניהם הם מכרסמים באופן טבעי חפצים, ואז פולטים את השבבים. הפסלים שהוא מציג הם, למעשה, שקיות פלסטיק, שכורסמו על ידי הגרבילים המתפקדים על תקן של אסיסטנטים או פועלים, ובה בעת מהווים תופעת טבע, בעוד התערבותו של האמן בתהליך היצירה מצטמצמת עד למינימום. האובייקטים המוצגים במוזיאון מייצגים שלוש שיטות יצירה: באחת הוכנסו שקיות הפלסטיק מקופלות זו על גבי זו ליצירת זוג סימטרי; בשנייה הוכנסה שקית מקומטת בצורה חופשית, שכורסמה עד שאיבדה את צורתה; ובשלישית הונחה השקית על קרקע הכלוב. כל מתודה מובילה לדפוס שונה של כרסום ושל שריטה, ובזאת מסתכמת התערבותו של גולדשטיין בתהליך העבודה של הגרבילים.מתוך מיזוג של תופעת טבע, מלאכותיות תעשייתית ומלאכת יד באובייקט אחד, העבודה מעלה שאלות מפתח באמנות העכשווית: שאלות על תפקיד האמן כיוצר ועל התערבות ישירה בתהליך יצירה כתנאי לעבודת אמנות; על מודעות והתכוונות ביצירת אובייקט אסתטי; על ערכו של אובייקט אמנותי יקר ערך מול שארית פסולת תעשייתית; ועל פעולות של הרס ושל פגיעה כתהליך יצירה.
גיא גולדשטיין (1974) נולד בישראל. חי ויוצר בתל אביב.
פחות קריאה...