סוגיות רבות הנוגעות לנושא המודרניות שומרות על חשיבותן גם בשיח העכשווי של מזרח-מערב. אולם גישתם של אמנים צעירים לנושאי תרבות בעידן המודרני שונה מזו של הדורות הקודמים להם בשל חשיפתם לקצב ההתקדמות המהיר של הגלובליזציה ושל הקדמה הטכנולוגית. עבודתו של ג'ו ג'ון-טנג, המסע למערב, משלבת בתוכה את הזדהותו עם הנושא ואת חוויותיו במהלך קניית עתיקות מן המזרח בשוקי פשפשים מערביים, ובכך מציגה את הפרשנות הפרדוכסלית של המערב על תרבות המזרח. ג'ו מתאר את תהליך היצירה: "התכוונתי ליצור סטנוגרפיה של בחינה 'אוריינטאלית', שבה ניתן לנסות ולפענח מה טיבו של בעל חפצים רק על פי אוסף החפצים הנרחב שלו, בלי להכיר אותו עצמו. […] כל תהליך האיסוף חשוב לי ביותר, הוא מייצג את המסע האישי של הצלת הזהות התרבותית הסינית שלי מתוך תפיסות מערביות". הפריטים נאספו בלונדון, העתיקות הסיניות אינן אותנטיות ואף אינן מן המזרח הרחוק כלל. ה"זיופים" מייצגים את הפרשנות השגויה של המערב כלפי תרבות המזרח, פרשנות המגיעה עד לכדי פטישיזציה של התרבות המזרחית. בחירת החפצים של ג'ו וארגונם "ממש ממחישים את הבלבול הגדול שלי לגבי זהותי". תרבויות משפיעות זו על זו ללא הרף, כל תרבות מתפצלת, משתנה ומתמזגת כל העת. תרבויות ממשיכות להתפתח ולצמוח באופן עצמאי ובו בזמן הופכות גם להומוגניות יותר בעקבות הטכנולוגיות החדשות המאיצות את האחדתן במהירות מסחררת. לא די בכך שתופעה זו מטשטשת גבולות תרבותיים, היא גם מקשה על צעירים היום למצוא את זהותם בתוך תרבות ההמונים ההופכת לכלל־עולמית על ידי העולם המערבי.
פחות קריאה...