סדרות טלוויזיה, אפליקציות היכרות, שרשורי מיילים, קניות אונליין, אסונות ותאוריות קונספירציה – כל אלה הם חלק מהמרדף הדיגיטלי האינסופי שנעשה לחלק בלתי נפרד מחיינו. כמו יתר בני דורם, המחוברים לרשת כדרך חיים, המסך הוא חלק בלתי נפרד מהווייתם ומזהותם העצמית של סרגיי איסקוב (נ' 1991, אזרבייג'ן), שירה גלעדי (נ' 1995, ישראל), אביב כץ (נ' 1996, ישראל), בן מולינה (נ' 1992, ישראל) וגאי ספרן לולאי (נ' 1993, ישראל) – חמישה מאיירים צעירים שהשלימו את לימודיהם באקדמיות לעיצוב ולאמנות בארץ בחמש השנים האחרונות. השימוש האובססיבי כמעט במסך, הגובל לעיתים בהתמכרות, מספק גם להם בריחה זמנית והסחת דעת מהמציאות.
שירה גלעדי, Online Shopping, 2023, איור דיגיטלי
להמשך קריאה...
לאורך חודשי התערוכה ייכנסו חמשת המאיירים אל חלל התערוכה, כל אחד בתורו, ויספקו למבקרים פרשנות מאוירת לעולמם, בטכניקות שונות. כל אחד מהם יציע, בפרק זמן קצר, נקודת מבט ייחודית על הדרך שבה מידע נצרך ומהדהד בחיי היום־יום שלנו.שירה גלעדי תיקח את המבקרים למסע שופינג בלתי נגמר דרך שכבות של איורי תלת־ממד; גאי ספרן לולאי תאפשר, באמצעות מוביילים מיניאטוריים, הצצה לעולם הדייטינג ולמערכות היחסים הנרקמות דרך מסך; סרגיי איסקוב יכניס את המבקרים אל עולם של קונספירציות המתנהל באזורים חבויים ברשת, ויעבד אותן בטכניקות הדפס; בן מולינה יציץ לסלון של כל אחד ואחת מאיתנו באמצעות כלי אנימציה; ואביב כץ תיקח את המבקרים אל תוך חור שחור של התראות, הודעות ושרשורי מיילים אינסופיים שיתורגמו לאיורים על גבי גלויות ומכתבים.
בכל רגע נתון מוזמן כל אחד מחברי הקבוצה להתערב בעבודת האחר, לפלוש למרחב המוגדר שלו ולשבש את עבודתו. כך מציגה התערוכה מהלך דינמי ומתפתח המאפשר למבקרים לחזות בתהליך עבודה משתנה, ומעוררת מחשבה על היחסים המורכבים בין אנשים וטכנולוגיה ועל הצורך הבלתי מסופק שלנו בעוד ועוד ועוד.
התערוכה בשיתוף מרכז אדמונד דה רוטשילד ובנדיבותו
פחות קריאה...