בעבודה זו בוחנת האמנית את התלות התרבותית שלנו בהבנתנו יצירות אמנות, הבנה הקשורה, לפחות בחלקה, לקריאה שאנו מעניקים למחוות הגוף השונות. ראסדג'ארמראנסוק, מרצה לתולדות האמנות, הגרה באזור כפרי בתאילנד, בחרה לחקור את תגובותיהם של כפריים מקומיים לעבודות אמנות קנוניות בתרבות המערבית. כפי שעולה מן הסרט, האיכרים התאילנדים פירשו את עבודות האמנות בהתאם מוחלט לתרבות המוכרת להם: הם העניקו לסדרת הציורים שהציגה בפניהם האמנית ("המלקטות" של ז'אן-פרנסואה מייה, "ארוחת בוקר על הדשא" של אדוארד מאנה, "מנוחת צהריים" של וינסנט ואן-גוך, ו"הנשף במולן דה לה גאלט" של פייר אוגוסט רנואר) קריאה שונה לגמרי מהפרשנות המוכרת שלהן.
תנועות הגוף המתוארות בציורים אלו, תנועות שמשמעותן ברורה כל כך לצופים מערביים, קיבלו פרשנות מפתיעה מאת אנשי הכפר התאילנדים. כך, למשל, תהו הצופים התאילנדים אם "הנשף" של רנואר הוא ציור המתאר הלוויה, ואם ברקע "המלקטות" העגלה רתומה לזוג פילים והאיכרים מחפשים חרקים "בעונה היבשה". שאלותיהם בנוגע לעבודות האמנות שופכות אור על הקשר בין הבנה ובין תרבות.
נולדה טראד תאילנד, 1957; חיה ועובדת בצ'יאנג מאי, תאילנד
סדרת הוידיאו באדיבות גימפל פילס, לונדון
פחות קריאה...