האורנמנט והעיטור האדריכלי עומדים זה שנים במרכז חקירותיו של אסף עברון (נ' 1977). בתערוכה מוצגים אלמנטים עיטוריים שנלקחו ממבנה הבטון הברוטליסטי של מוזיאון הרצליה (שתכנן משרד האדריכלים רכטר-זרחי-פרי בין 1965 ל-1975) ומסביבתו העירונית הקרובה. עברון גיבש קבוצה פיסולית שהיא ייחודית להרצליה אך בו בזמן גם לוכדת תבנית אסתטית האופיינית לעירוניות הפרברית בארץ של סוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים למאה העשרים.
במרכז התערוכה מוצב תצלום של תבליט קיר הבטון הממוקם בכניסה לבית יד-לבנים, אשר בין השנים 2000-1975 שימשה גם ככניסה הראשית למוזיאון. בתבליט, שיצר האמן תושב העיר שלמה אלירז, משולבים, לצד מערך פורמלי של הפשטה גיאומטרית, ציטוטים מהתנ"ך ומשירו של נתן אלתרמן מגש הכסף – בהתאם לקוד הרשמי והטקסי המקובל. לאחרונה, הסירה קבוצת המחקר מונדי_לאב מהפקולטה לארכיטקטורה שבטכניון, חיפה (בראשות ד"ר דוד בהר-פרחיה) את המחיצות שהפרידו בין אזור יד-לבנים למוזיאון, כחלק ממחקר מתמשך שהציגו במוזיאון. עברון ממקם מחדש תצלום של התבליט בתוך המרחב המוזיאלי, כחלק בלתי נפרד ממנו, תוך נכונות להתמודד עם ההקשרים ההיסטוריים, הלאומיים והמקומיים הטעונים שהוא נושא עמו. הוא אף הזמין אמנית קולגה משיקגו, לזלי באום – בוגרת המכון לעיצוב IIT בשיקגו, שכונה "באוהאוס החדש" – להגיב אליו בשפתה, שמקיימת זיקה למורשת המודרנית.