נולדה בישראל ב־1986
גידול, 2011-2012, מיצב סריגה, צמר
העניין בהקמת חדרי פלאות היסטוריים נבע בחלקו מהרצון להדגיש את הקשר בין עולם האמנות ועולם הטבע, ולהוכיח את קיומו של עיקרון אלוהי מאחד או של קשר פלאי בין האנושי והטבעי, המיקרוקוסמוס והמקרוקוסמוס. שאיפה זו לסינכרוניזם הגיעה לשיאה במחצית השנייה של המאה ה־16, כשהעולם החדש החל לספק זרם בלתי פוסק של 'פלאות', שעוררו את הנהייה אחר המוזר והגרוטסקי.
להמשך קריאה...
באופן דומה, המיצב של אסיף שוורץ־יסעור מטשטש את הדיכוטומיה בין יצירת טבע לבין אמנות מעשה ידי אדם. המיצב מורכב מאלפי יחידות סרוגות אשר יחד מדמות סביבה חיה של 'יצורים' הפוצים את פיותיהם, זועקים או מלחשים תפילה.
שמו של המיצב – גידול – מעיד על הפרעה בתפקודו התקין של האורגניזם. גופי הצמר פוערים פה, לוגמים את האוויר שסביבם, יונקים את אפשרות הקיום. הם מטפסים מעלה ואינם 'מצייתים' לגבולות הנקבעים על ידי קירות החדר. כמו צמחים מטפסים או שוניות אלמוגים הם ממשיכים להתרבות, להשתנות ולהתפתח.
פחות קריאה...