נולד ב־1965, חי ופועל בתל אביב
בעקבות קנדינסקי, 2012, וידיאו, 4:40 דקות
בעקבות קליי, 2012, וידיאו, 3:00 דקות
בעקבות מונדריאן, 2012, וידיאו, 3:10 דקות
שלושת סרטיו של אורי דרומר הם עיבודים לשלוש יצירות אמנות מופשטות: Transverse Line של ואסילי קנדינסקי (Kandinsky; 1923), Fugue in Red של פול קליי (Klee; 1921), ו־Composition in Lines של פיט מונדריאן (Mondrian; 1917). דרומר מפיח תנועה בשלושת הציורים ומניע אותם באנימציה תלת־ממדית. כבר בעבודות המקוריות ניסו הציירים ליצור תחושה של תנועה, כך שפוטנציאל הזמן והתנועה קיים בציורים מלכתחילה. עבודותיו של דרומר מייצרות הקבלה בין ציור למוזיקה, בין קומפוזיציות למקצבים, בין צבעים לתנועה ברוח סרטי האוונגרד הגרמניים מתחילת שנות ה־20, שנעשו בידי אמנים ואנשי קולנוע, כמו האנס ריכטר, וולטר רוטמן ואוסקר פישינגר. אמנים אוונגרדים אלה חקרו את הקשר שבין ציור לקולנוע והושפעו בין השאר מציוריו של קנדינסקי. הם סירבו לראות בקולנוע מדיום שנועד לשעתק את המציאות ואת עולם האובייקטים, אלא ראו בו מדיום המרחיב את גבולות הציור הסטטי, המזמין עיסוק דינמי בתנועה, ולפיכך – שאפשר לקשור אותו לאמנות מופשטת אחרת, למוזיקה.