סדרת הצילומים "Action's (Duration) Echo" מתכתבת עם ההיסטוריה של תיעוד מיצגים ושל הצילום ככלי תיעודי, אובייקטיבי לכאורה. בסדרה, המשלבת תצלומים של פעולות לצד תצלומי פעולה, ניתן לזהות סיטואציות יומיומיות, ובהן מופעים של מינימליזם ושל פוסט-מינימליזם, כפי שהם מתגלים במציאות האורבנית. התצלומים בוחנים את הגבול שבין פיסול לפעולה, כשהפעולה המצולמת היא לעיתים פרפורמטיבית, לעיתים פיסולית, ובכל מקרה מתווכת באמצעות המדיום הצילומי.
הפעולה מצויה במוקד התצלומים כולם, אולם זיהוייה ופענוחה תובעים חשיפה של שכבות מידע ושל הפעולות האנלוגיות והדיגיטליות הבונות כל עבודה באופן שונה. בחלק מן המקרים מדובר בפעולות קונקרטיות שביצע מטלון, שתועדו על ידי המצלמה. במקרים אחרים התצלומים שהתקבלו הם תוצר של פעולות שנעשו במצלמה בזמן הצילום (צילום תוך סיבוב המצלמה, צילום תוך הסטה). לכל אלה מצטרף רובד נוסף של זיהוי ופענוח – רובד המניפולציות שבוצעו בשלבי הפיתוח וההדפסה. זיהוי הפעולה המתועדת – כדימוי שמופיע בתצלום, דרך עקבות הפעולה, אופן הצילום, או כמניפולציות שנעשו בפריים המצולם בשלב מאוחר יותר – מעלה שאלות לגבי האופי התיעודי המיוחס לצילום, ולגבי גבולות הפעולה הקונקרטית בעולם החומר "הממשי" ובייצוג הוויזואלי שלו.
אוהד מטלון נולד בישראל (1972). חי ויוצר בישראל.
פחות קריאה...