Bong Reaction 1, אקריליק על בד, 2010
Bong Reaction 2, אקריליק על בד, 2010
מטבע, 2011, אקריליק על בד
קוקסי-הומו מקבל חד-אופן ליום ההולדת, 2011, אקריליק על בד
מה בתפריט, 2011, אקריליק על בד
ללא כותרת, 2010, אקריליק על בד
ללא כותרת, 2011, אקריליק על בד
העבודה הציורית של אבנר בן-גל מקדמת תצורות זליגה והמסה של גופים ומרחבים, הנתונים במצב של עווית, של אובדן גבולות, קווי מתאר וזהות. היא מעלה דילמות קוגניטיביות (מה בדיוק מתואר בכל אחד מהציורים), הנקשרות לשאלה על יכולות הייצוג של הדימוי המצויר. תמונת העולם שעולה מתוך העבודות מייצרת ראות לקויה ומדגימה מצב לא מוגדר של חומר. המרחב הלא יציב נשמט אל תוך סופה וממוסך בערפל, ברוח, בחול, במלח, בשלג. הדברים מאבדים את המובחנות שלהם ומשתלבים בתוך הליכים טרנספורמטיביים.
להמשך קריאה...
הציור של בן-גל נע בין התקבצות של רכיבי-ציור (משטח, קו, כתם) לכלל דימוי פיגורטיבי, ובין התפרקותו של הדימוי למרכיביו הנבדלים והפיכתו לסימן משתנה, לוויברציה. התנועה הזו נעשית למחזורית בכל אחד מהציורים: אנחנו מזהים פרגמנטים כסימן, וברגע הזיהוי הסימן אובד מחדש. יש בציורים הקבלה בין מה שמתואר בהם לאופן שבו הם מתארים. הדימוי המפורק מתגבש לדימוי מפורש, שבעצמו מתאר עולם בתהליכי פירוק, אסון טבע, מלחמה ומין אלים. זהו עולם של אלימות והזיות נרקוטיות, של דיס-אוריינטציה קוגניטיבית ומוסרית. העיוורון והדיס-אוריינטציה המובנים בעבודה הציורית של בן-גל מאפשרים לעולם המתואר להימצא מחוץ לסדר הסמלי, מחוץ לרובד הגלוי של התרבות ושל החוק, כדי לחשוף את התכנים המודחקים והאלימים שעליהם הם נשענים. במובן זה בן-גל מתמודד עם האלימות הראשונית, האלימות שלפני השלטת החוק, תוך היווצרות הדימוי שלו.
באדיבות האמן ואוסף יגאל אהובי לאמנות
פחות קריאה...