בעבודת הווידיאו המושגית Stamping in the Studio (רוקע בסטודיו), העוסקת בצורות גיאומטריות בהשפעת לימודיו לתואר ראשון במתימטיקה ופיזיקה, יוצר נאומן מעגלים קונצנטריים וספירלות באמצעות רקיעה ברגליו על רצפת הסטודיו. בדרך זו, הוא מנסה למלא חזותית את המרחב שנלכד בעין המצלמה ולגרום לצופים להשלים בדמיונם את החלקים החסרים של הצורות הגיאומטריות ולהרחיב את מבטם אל מעבר לגבולות הפריים הלוכד רק חלק מן הסטודיו של האמן.
דמותו של האמן הנע צולמה במהופך, והיא מופיעה בתוך פריים קבוע, בלוויית פסקול לא-מסונכרן המורכב ממקצב מוזיקלי פרימיטיבי ומצלילי צעדיו של האמן, נשימתו ותנועותיו. העבודה מעוררת בצופה תחושה מסוימת של אי-נוחות. ייתכן שיסוד ההישנוּת המאפיין את פעולותיו של האמן מסמל את הפולחנים והמאבקים של הקיום האנושי – מוטיב הנמצא גם במחזותיו של סמואל בקט, שהשפיעו רבות על נאומן.
ג. ל.
ברוס נאומן נולד ב1941 בארה"ב.
פחות קריאה...