ציבי גבע | אינאיך הלאה

אוצרת: הדס מאור
7 במרץ, 2009 - 23 במאי, 2009

Blinds, 1993 | קיר, 2009
ציבי גבע
התריסול הישראלי נולד אי שם בשנות החמישים של המאה העשרים ונועד במקור לסנן ולחסום את עוצמת האור המקומי, הבוהק, הצורב והמסמא. עם השנים הפך התריסול גם לאמצעי זמין לסגירת מרפסות ובכך למעשה, להרחבה פרוביזורית של דירות. האדריכל צבי אפרת, שאצר בשנת 2000 את תערוכת הפרוייקט הישראלי: בנייה ואדריכלות 1948-1973 במוזיאון תל אביב לאמנות, טען בשעתו כי "התריסול הוא דוגמא לרהיט-בניין מקורי מוצלח ביותר שעבר כמה שלבי פיתוח, החל בתריסול שהיה עשוי מעץ, דרך תריסי האסבסט האנכיים והאופקיים ועד תריסי הפלסטיק עם מסגרות האלומיניום". מודרניסטי מכאן, לבנטיני מכאן, הפך עם השנים תריס הפלסטיק הישראלי לאחד המאפיינים המוכרים המסמנים זהות לוקאלית, יחודית.

להמשך קריאה...