החומרים הדרושים להכנת אובייקט ב' (אליפסות ברזל תלויות): שני צינורות ברזל, צבע יסוד (לבן)
הוראות לייצור אובייקט ב': א. הַנְחו סדנה לריתוך ברזל לכופף את שני הצינורות הישרים לשני חישוקים, חישוק אחד סוגר על החישוק האחר (כשתי לולאות בשרשרת). ב. הַנְחו סדנה לצביעה תעשייתית לכסות את פני השטח של שתי הטבעות בחומר יסוד (חומר הכנה להנחת צבע).
*שלוש הדפסות צבע; צבע תעשייתי על ברזל; צבע אקריליק
אנג'לה קליין מציגה סביבה ובה אובייקטים שנמצאים בין ציור לפיסול, שפני השטח שלהם משמשים מפתח לזיהויים ופענוחם.
בתערוכה אפשר לזהות את אופני הפעולה האופייניים המזוהים עם קליין העושה שימוש בצבע כחומר: בסוג אחד של אובייקטים מופיע השימוש במשיחות מכחול של צבע אקריליק שהתייבשו ואז קולפו ונדחסו יחד לתבנית המאזכרת בגודלה וצורתה לבנים. סוג שני של פעולה כרוך בציפוי אובייקטים קיימים בשכבת צבע. השימוש של קליין בצבע מתמקד באופן ספציפי בצבע כפני שטח: פני השטח כפי שהם מופיעים כמשיחות מכחול "ציוריות", נדחסים אצל קליין ליצירת אובייקט ממשי, בעל נפח ומשקל, וכביכול פונקציונלי. פני השטח של האובייקטים משבשים את הפונקציונאליות הבנאלית של אובייקטים המשמשים באופן רגיל כחלק מהמבנה הפנימי של מבנים, כמו צינורות ומחברים, והופכים אותם לאובייקט אמנותי סינגולארי ונחשק, כמו האליפסות המושלמות, השזורות זו בזו כחוליות קוסם – כשנקודת החיבור ביניהן, כמו גם העובדה שנקודת המוצא שלהן היתה כצינור ישר, מוסוות בתהליך העבודה. באמצעות הצבע מייצרת קליין הסטה מתעתעת המאפשרת לאובייקטים הפיסוליים, הרובצים על הרצפה להראות קלילים, שבירים, לעתים אף רכים – וזאת בסתירה לאיכויות המהותיות שלהם, הקיימות תחת לשכבת הצבע התעשייתי. במובן זה, מהווים התצלומים השחורים הרחבה של אופן הפעולה ה"קלייני". הכיסוי בצבע שחור (על רקע שחור) של הראשים המרחפים הפוכים באוויר, יוצר סדרת שיבושים שנמצאים לעיתים בסתירה זה לזה: שיבוש של תחושת הזמן והחלל, האחדה ומחיקה של תווים ייחודיים ובה בעת הדגשת הטופוגרפיה, התנגדות לכוח הכבידה תוך הדגשת אותותיה על החומר; מתוך אותו ריבוע שחור, הבולע את האור וחוסם את אפשרות הראייה אל מעבר לפני השטח, התצלומים מחזירים מבט הפוגש את מבט הצופה.
אנג'לה קליין נולדה בישראל (1975). חיה ויוצרת בישראל.
פחות קריאה...