האמנית הבריטית צילמה עבודה זו בעת ביקור בישראל בשנה שעברה תוך נסיעה באזורים שונים של גדר ההפרדה במהלך בנייתה. הדימוי המוכר של הגדר מתקבל מבעד לפרספקטיבה זרה כמצע חומרי, כחומר גלם פלסטי שמתוכו בוקעת מציאות אלימה המעידה על שיסועו של רצף טריטוריאלי. הגדר/חומה משתלטת על הפריים וצרה עליו, ורק בקצותיו נותרת רצועה דקה של אדמה ושל שמים. במרווחים הלא בנויים של הגדר, כשלרגע נחשף תוואי כפרי ואופק כחול, ניתן להביט בחטף בשרירותיות של פילוח הנוף, ולהמשיך הלאה במסע המנכר אל מול הבטון האפור.
קתרין יאס הייתה בין המועמדים לפרס טרנר הבריטי לשנת 2002. בשנת 2001 הציגה במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית במסגרת התערוכה אין עולם בלעדיך: זהויות משתקפות באמנות בריטית חדשה.
פחות קריאה...