חלק מהעבודות עוסקות בשפה ובאסתטיקה אמנותית ילדית וראשונית וכן מאמצות אותן. הזיקה בין אמנות לבין ילדות ויצירות ילדים קיימת הן במסורות האוונגרד והמודרניזם של תחילת המאה ה־20, שהושפעו במידה רבה מן האמנות הפרימיטיבית ומן האסתטיקה הראשונית של ציורי ילדים, והן בקולנוע האוונגרדי האמריקני של שנות ה־60.
הקולנוען האוונגרדי סטן ברקהאג' ((Brakhage פותח את ספרו "מטפורות על ראייה" (Metaphors on Vision) משנת 1963 במשפט שנודעה לו השפעה מכרעת על יוצרי קולנוע ניסיוני בשנות ה־60: "דמיינו עין שאינה נשלטת על ידי חוקי הפרספקטיבה השרירותיים של האדם, עין ללא דעות קדומות של היגיון קומפוזיציוני, עין שאינה מגיבה לשמם של הדברים, אלא מכירה כל אובייקט שהיא נתקלת בו במהלך החיים על ידי הרפתקה של פרספציה. כמה צבעים רואה תינוק שעדיין לא למד את המילה 'ירוק' בכר הדשא?"[1] ברקהאג' מבקש להציב מודל אחר שיחליף את הראייה המקובלת והרציונלית המבוססת על חוקי הפרספקטיבה של הרנסנס ולאמץ במקומה את הראייה התמימה, הכאוטית והלא מחונכת של התינוק, ראייה הקודמת להבנת השפה וליכולת השיום, זו המבוססת על ידע ויזואלי ואופטי בלבד.
רוח דומה מבטא גם אנדרה ברטון, מנהיג התנועה הסוריאליסטית, במניפסט הסוריאליסטי הראשון שכתב ארבעים שנה קודם לכן (1924). בפתח המניפסט מהלל ברטון את הדמיון החופשי, ומתאר את תהליך הגדילה וההתבגרות של ילדים כתהליך שבו מוכנס הדמיון למסגרות ברורות והגיוניות, שנועדו לדכא אותו כדי שלא יפריע לתפקוד החברתי היום־יומי.[2]
ברטון והסוריאליסטים טענו כי ציורי הילדים מבטאים עולם פנימי עשיר, המשקף מציאות הקיימת מעבר לשליטת השכל וההיגיון, ולפיכך, כדי להתקרב לציורים אלה ולעולם שהם מבטאים, הם, הסוריאליסטים, מאמצים את טכניקת השרבוט והרישום האוטומטי.
תערוכה זו מתקיימת במסגרת הקולנוע הניסיוני, תחום עיסוק שגם הוא, כמו הדמיון הילדי, נדחק בדרך כלל לשוליים, נדחק על ידי הזרם המרכזי של הקולנוע רווי החוקים ושיקולי הרווח והתועלת. הקולנוע הניסיוני הושפע במהלך ההיסטוריה מהקולנוע האילם, בעיקר המוקדם (1895-1906), המכונה "קולנוע פרימיטיבי", קולנוע שאפשר להקבילו לתקופת הינקות, שכן עדיין לא למד לדבר ולהשתמש בשפת המילים.
העבודות בתערוכה מתכתבות עם רבדים שונים אלה של מושג הילדות – ילדות כתקופה בחיים וילדות כשפה אמנותית וקולנועית.
התערוכה הופקה ביזמתה ובתמיכתה של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ע"ר ובתמיכתו של ערוץ לוגי.
פחות קריאה...